گرافیک ایران4کیا

گرافیک ایران4کیا

طرح های لایه باز ویژه طراحی های مذهبی-تبلیغاتی-آموزشی،فرهنگی . توجه : لطفا بعد از دانلود طرح ها،حالت چشم لایه را از پالت لایه ها روشن بفرمائید.((و از ارسال تیکت درباره چشم لایه،خودداری فرمائید))

وکتور های اسلیمی،سنتی،مذهبی - برنامه های کرل و ایلاستریتور Ai-Cdr

طرح های تذهیب و اسلیمی

عید نوروز

بنرهای مذهبی و دینی

بنر های مناسبتی و ملی

طرح های مهد قرآنی

طرح های تابستانی

لوح تقدیر( اداری-جشن عبادت-الفبا-کودک-دانش آموز)

فون عکاسی (کادر،زمینه)

کارت شناسایی و عضویت

رزومه کاری

استند های تجاری و نمایشگاهی

تراکت

بروشور / کاتالوگ

لوگو های تجاری

سربرگ و کارت ویزیت

انواع طرح های لایه باز ( مهدکودک - پیش دبستان - دبستان )

انواع جلد دفتر و کتاب(ویژه کودکان)

برنامه هفتگی مدرسه/پیش دبستان/مهدکودک

تابلو مهدکودک و پیش دبستان

کارت امتیاز کودک

کارنامه

جدول ضرب ریاضی اعداد

خط کش کاغذی

بنر و پوستر ویژه جشن های یلدا،تولد،و...

طرح های یادواره شهدا

طرح های مختلف لایه باز در فتوشاپ

پوستر

طرح دیپلم آموزشگاه ها

کارت پستال

بنر های خیرمقدم(همایش ها-مناسبت ها-مکه-کربلا)

تسلیت و ترحیم

طرح های لایه باز ماندالا با متد زنتنگل

کاراکتر ها و شخصیت های کارتونی

تصویر سازی

طرح ها و وکتورهای مختلف

تقویم

نظرسنجی سایت

از سایت ما راضی هستید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 102
  • بازدید دیروز : 618
  • بازدید کل : 2217673

تاریخچه عکاسی


تاریخچه عکاسی

تاریخچه عکاسی :

سالها قبل از اینکه عکاسی اختراع شود اساس کار دوربین عکاسیوجود داشت. یک دانشمند مسلمان به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری / یازدم میلادیوسیله ای را به نام جعبه تاریک در مشاهده کسوف استفاده کرده بود.اتاقک تاریک، عبارتبود از جعبه یا اتاقکی که فقط بر روی یکی از سطوح آن روزنه ای ریز، وجود داشت. عبور نور از این روزنه باعث میشد که تصویری نسبتا واضح اما به صورت وارونه در سطحمقابل آن تشکیل شود.
این وسیله، طی جنگهای صلیبی به اروپا راه یافت. لئوناردوداوینچی نقاش و نابغه قرن شانزدهم، در یادداشتهای خود خواص اتاقک تاریک را شرح دادهاست. هم چنین وی آن را کامرا آبسکورا (Camera Obscura) و روزنه ریز آن را نیز پینهول (Pine Hole) نامید.
این وسیله به شدت مورد توجه نقاشان قرار گرفت و تمامینقاشان بخصوص نقاشان ایتالیایی قرن شانزدهم از آن برای طراحی دقیق منظره ها وملاحضه دورنمایی صحیح استفاده می کردند، به این ترتیب که کاغذی را بر روی سطح مقابلروزنه قرار می دادند و تصویر شکل گرفته را ترسیم می کردند.
این تصاویر بسیارواقعی و از پرسپکتیو صحیحی برخوردار بود.

در حدود سال ۱۵۰۵ میلادی نیز ژرم کاردان (Jerome Cardan) ریاضی دان ایتالیایی یک عدسی محدب بر روزنه اتاقک تاریک نصب کرد، این کار باعث شدتا تصویر وضوح بیشتری پیدا کند.

اما سیاه شدن املاح نقره دراثر تابش نور به وسیله شیمیدان آلمانی ، شولتز(Schulze) وبه طور اتفاقی کشف شد. ماجرا از این قرار بود که روزی وقتی شولتز وارد آزمایشگاه شد، متوجه شد برگ درختیبر روی کاغذی که به نیترات نقره و آهک آغشته بود افتاده، بعد از اینکه برگ را ازروی کاغذ برداشت متوجه شد که قسمتی که برگ روی آن بوده مثل سایر بخش های کاغذ سیاهنشده است.
این پدیده باعث آغاز فعالیتهای جدیدی برای شناسایی مواد حساس به نورشد.

و اینکه در سال ۱۸۱۹سرجان هرشل(Sir John Fedric William Herschel) انگلیسی محلول ثبوت را کشف کرد. ماده ای که هرشل به عنوان ماده ثابت کننده تصویر معرفی کرد هیپوسولفیت دوسود نامداشت. کار مهم دیگری که هرشل انجام داد به کاربردن الفاظ منفی(Negative) و مثبت (Positive) درمورد تصاویر بود.

تا اینکه سرانجام بین سالهای۱۸۲۲و ۱۸۲۶ یک مخترع فرانسوی به نام نیسفور نی یپس (Joseph Nicephore Niepce) توانست اولین عکس دنیا را ثبت کند.



وی این عکس را در املاک شخصی خود واقغ در دهکده ای به نام سنلودووارن در چند کیلومتری شالن سورسن تهیه کرد.
نی یپس در واقع برای اولین بارمواد حساس را در اتاقک تاریک به کار برد. عکسی که وی تهیه کرد حدود ۸ ساعت بوسیلهخورشید نور دیده بود. وی این روش را هلیوگرافی (Heliography) یا ترسیم بوسیلهخورشید نامید.

نی یپس در سال ۱۸۲۹ بایک فرانسوی دیگر به نام لویی ژاک مانده داگر (Louis Jacques Mande Daguerre) آشناشد. اگر نقاش مرفه و صاحب گالری در پاریس بود و ضمنا تجربه های با ارزشی نیز درزمینه عدسیها و جعبه تاریک داشت.
پس از مرگ نی ئپس ، داگر کار وی را ادامه داد واو پس از چند سال روشی را ابداع کرد که آن را (داگرئوتیپ) نامید.

داگر و نیپپس:

 

سالها بعد کلمه فتوگرافی کهبوسیله سرجان هرشل و از ترکیب دو کلمه یونانی فتوس (Photo) به معنی نور و گرافوس (graphein) به معنای رسم کردن ابداع شده بود جای آن را گرفت.


در آن زمان عکاسی برایمردم سحر و جادو تلقی می شد تا جایی که تصاویر به دست آمده را آینه حافظه دارنامیده بودند.

در سال 1838 شیمیدان انگلیسیبه نام ویلیام هنری فوکس تالبوت (William Henry Fox Talbot) با تهیه تصویر نگاتیودر ابعاد کوچکتر ، بزرگسازی تصویر و به دست آوردن تصویر پوزتیو یا مثبت دو مرحلهاصلی را در ظهور عکس تکمیل کرد.

قبل از این عکاسان مجبوربودند سطح حساس را به اندازه شی مورد نظر بسازند. ( فرض کنید اگر قرار بود از یکفیل عکس بگیرند چه دوربینی با چه اندازه ای می خواستند!!)

در آن زمان برای گرفتنعکس مدت و هزینه زیادی صرف میشد .لابراتوارها سیار بودند و حمل و نقل شیشه ها (کهعکس ها روی آنها ظهور میشد) بسیار سخت بود.
از طرفی سوزه باید در طول زمان گرفتهشدن عکس بدون حرکت میماند! که برای سوژه های جاندار مثل انسان از آپولو (وسیله ایبرای شکنجه انسان) استفاده میکردند. با اختراع امولسیون تر یا کلودیون این زمان به۲-۳ثانیه تقلیل یافت. بعدها با اختراع امولسیون ژلاتین دار یا امولسیون خشک توسطریچارد مادوکس (Richard Maddox) این زمان به ۱/۲۵ ثانیه کاهش پیدا کرد.

و اما اشخاص زیادی برایارتقاء عکاسی تلاش کردند که یکی از معروفترین این افراد جرج ایستمن (George Eastman) بود که تلاش کرد تا عکاسی را در اختیار همگان قرار دهد وی هم چنین بنیانگذار موسسه کداک است.

ادامه دارد....

جهت دانلود کامل این مقاله رایگان روی لینک زیر کلیک فرمائید.

 

 دانلود مقاله در لینک زیر موجود است.

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 232

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

ویژه طراحان تبلیغاتی و مذهبی و آموزشی،فرهنگی(سبک جدیدی از طرح های گرافیکی)(هر گونه کپی برداری برای فروش غیر قانونی می باشد)

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما